Stalna samo mijena jest

2. veljače 2020.

Koliko god pomno planirali, nikad nećete moći isplanirati sve što vas čeka kad se otisnete putem novog poslovnog pothvata.

Punih godinu dana pripremali smo tranziciju brenda Jedem doma iz usluge u proizvodnju, izradivši detaljne poslovne i marketinške planove te pomno promišljajući sve aspekte ambalaže, recepture i dostave.

Ipak – puno toga pošlo je drugačije, a u tome i jest ljepota stvaranja.

Ako po putu niste značajno dorađivali svoj proizvod, to znači da ste ga prekasno stavili na tržište, rekao je Mate Rimac na prošlogodišnjem gostovanju na Business cafeu.

Slažem se.

                                          

Nepunih šest mjeseci nakon lansiranja, ja bih puno toga u Jedem doma promijenila, a to i činimo iz tjedna u tjedan.

Mnogi me pitaju kako mi se da svaki tjedan uvoditi nove koncepte, izbacivati nova jela, povlačiti stara, pa opet sve ispočetka.

Naši kuhari me to izravno ne pitaju, ali ponekad mi se učini da im se smrkne kad se pojavim na poslu „odmorna“ i „puna ideja“. Možemo li konačno imate normative koje ćemo samo slijediti bez puno razmišljanja, a ne svaki dan pisati nove, vidim im u pogledima.

I imaju pravo, cilj je jednog dana automatizirati većinu procesa, ali sada još uvijek iz temelja stvaramo ne samo tvrtku za proizvodnju hrane nego i posve novu tržišnu nišu u Hrvatskoj. Kako ne postoji identičan koncept koji možemo samo preslikati, proces stvaranja prati puno pokušaja, te pogrešaka i pogodaka.

Ideja zbog koje smo i krenuli u tranziciju prema proizvodnji jest proizvodnja visokokvalitetnih polugotovih jela –  od vrhunskih namirnica, i probranih receptura. Inspiracija su nam bile teglice i vrećice šalše, sarme, bolonjeza, punjenih paprika, kojima su godinama bake i mame opskrbljivale tek odlepršale sinove i kćeri iz roditeljskog doma, a i malo duže J.

Početni asortiman uključivao je temeljce, pohance, riblja, mesna jela, a svima je bilo zajedničko da su bez pšeničnog brašna i bijelog šećera.

S dolaskom prosinca odlučili smo zaigrati na sigurno donijevši na tržište purice pretpripremljene za pečenje, božićne kolače, namaz od balakara, pašticadu, sarmu. No da će biti toliko sigurno, nismo ni slutili…. Bili smo uistinu zatrpani narudžbama i dragocjenim povratnim informacijama što vam se sviđa, a što ne.

Tako odsad na tjednoj bazi donosimo limitirano izdanje domaćih klasika – od sekeli gulaša i ribljih brudeta do musake. Uskoro uvodimo i varijantu pretplate te nagrada za stalne pretplatnike.

Neprestano nas pitate za više slastica u asortimanu polugotovih jela, pa trenutačno intenzivno radimo upravo na lansiranju šire lepeze kolača i deserata.

Kad smo opremili svoju kuhinju, učinilo nam se da je i niša dostave uredskih obroka prazna u području visokokvalitetnih obroka. Na tržište smo stavili naš maštoviti vegetarijanski tanjur, s mogućim dodatkom mesa ili ribe. Nedugo nakon toga sve češće smo dobivali kometare kako su naši povrtni obroci predivni, ali da je dotična osoba na keto prehrani – zbog mršavljenja, vježbanja u teretani, zdravstvenih problema ili uvjerenja. Ok, zašto i mi ne bismo kuhali keto, palo nam je na pamet. I uistinu, keto je postao naš najprodavaniji lunchbox. A tamo negdje oko Nove godine javili su klasičari s komentarom: divno je sve to povrće i keto, ali dajte nam normalnu hranu, da ne kažemo – krumpir i meso. Za njih  je tu svaki dan klasik tanjur.

I sve to u tri mjeseca koliko smo na tržištu. Najbolje je tek pred nama 🙂