Video vodič

Kako napraviti matcha latte?

Šalica matcha čaja ima više kofeina od šalice espressa, a on u našem organizmu djeluje puno stabilnije i duže, pa nema efekta klackalice. No, priprema matcha čaja ima svoju ceremoniju

Podijelite:
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Nisam od onih pomodnih ljudi koji padaju na fancy namirnice ili nešto jedu samo zato što je na glasu kao zdravo, ali jednom trendu sam podlegla – ponosni sam član kluba ljubitelja matche.

Kako sam izraziti niskotlakaš, čisti espresso godinama je bio moj izbor, i to poželjan izbor. Nisam ni dolazila u iskušenje prestati piti kavu jer kako bih, pobogu, podigla tlak. Sve dok jednog dana nisam otkrila matchu.

Svima je sigurno poznat efekt klackalice koju sa sobom nosi konzumacija kofeina iz kave. Brzo nas digne, ali nas za dva-tri sata brzo i spusti, tražeći nadopunu doze kroz dan.

Iako čaj, matcha također sadrži kofein, i to čak i veću dozu nego kava. Međutim, taj se kofein ponaša značajno drugačije nego onaj iz kave – otpušta se puno sporije. Dok se kofein iz kave otpušta iz našeg tijela za 1-3 sata, onaj iz matche otpušta se u roku 6-8 sati. Zato sam bila toliko fascinirana efektom pijenja jutarnje matche. U rano jutro razbudi vas do potpune bistrine, ali efekt razbuđenosti traje do u duboko popodne.

Sigurno ste, ako ste zainteresirani za teme hrane i pića, u boljim kafićima odavno naišli na ponudu matcha latte, kao i bezbroj recepata s matchom, uglavnom u kategorijama smoothieja ili slastica.

Što je uopće matcha čaj?

Matcha čaj, baš kao i zeleni, priprema se od sušenih i mljevenih listića biljke Camelia sinensis, no postupak dobivanja i sastav zelenog i matcha čaja je drugačiji. Biljke se mjesec dana prije berbe pokrivaju kako bi izbjegle izravnu sunčevu svjetlost. To povećava proizvodnju klorofila, pojačava sadržaj aminokiselina i daje biljci tamnozelenu nijansu.

Ubrani listovi se suše, a lišće se zatim na kamenom mlinu melje u fini prah poznat kao matcha. Ovaj prah sadrži hranjive sastojke iz cijelog lista čaja, zbog čega ima veću razinu kofeina i antioksidansa nego što ih ima zeleni čaj.

Iznimno je zdrav za ljudski organizam i blagotvorno djeluje na zdravlje jetre, mozga, krvožilnog sustava, regulaciju šećera i kolesterola u krvi te na sprečavanje karijesa. Dobar je saveznik u mršavljenju.

Razlika od ostalih čajeva uočljiva je i u strukturi – matcha dolazi u obliku sitnog praha, koji se rastapa u vodi ili mlijeku.

Matcha je čaj posebno vezan za japansku kulturu, pa ćete tako među mnogim tipičnim japanskim desertima naletjeti upravo na slastice u kojima je jedan od sastojaka matcha.

Jednako tako, priprema matche pravi je japanski ritual čaja, koji ima svoju aparaturu i proceduru.

 

Za pripremu matcha čaja morate imati:

Plitku keramičku zdjelicu koja služi kao šalica

Malo sito

Drvenu špatulicu

Metličastu pjenjaču od bambusa

 

Postupak je sljedeći:

Postavite sito iznad keramičke zdjelice i u njega stavite 4 vrha drvene špatulice praha matcha čaja. Prosijte prah. Ulijte 1 dl vrućeg mlijeka po izboru (ili vode!) i pjenasto miješajte pjenjačom oštrim potezima. Pjenu ćete dobiti tako da najprije ulijete malu količinu mlijeka ili vode, pjenasto umutite, te zatim miješajući dolijevate ostatak tekućine. Pripazite da mlijeko ili voda ne budu kipući, nego samo umjereno vrući, kako previsoke temperature ne bi uništile sve vrijedne sastojke u čaju. Zasladite po želji ili pijte nezaslađeno.

 

Je li matcha ukusna? Lagala bih kad bih rekla da pogađa najširi ukus velikog broja ljudi. Ima opor, klorofilan, zemljani okus. Najprihvaćenija je u verziji s nekom vrstom mlijeka.

Matchu sam i ja najprije počela piti u popularnoj matcha latte verziji. Fina je s kokosovim, sojinim, raženim i  bademovim mlijekom, ali meni je ipak najukusnija s kravljim mlijekom i vrlo malo šećera.

No vrlo brzo sam shvatila koliko je dobra čista matcha napravljena samo s vodom, bez mlijeka i zaslađivača. Ima oštar, zemljani okus, koji meni neobično odgovara, i u toj formi ujutro postaje prava zamjena maloj šalici čistog espressa.

 

Šalica običnog zelenog čaja = 32 mg kofeina
Šalica matcha čaja = 68 mg kofeina
Mala šalica espressa = 58 mg kofeina
Moglo bi vas zanimati...
pulledpork1
Savjeti & trikovi
23.10.2021.