Otkrivamo kako

8 taktika kako se hraniti kvalitetnije

Je li među vašim novogodišnjim odlukama ona da ćete se hraniti kvalitetnije? Pomažemo vam da ovaj put ne odustanete već 17. siječnja

Podijelite:
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Psiholozi su utvrdili da 17. siječnja čak 70% ljudi odustaje od svojih novogodišnjih odluka koje su stavili u primjenu 1. ili 2. siječnja. Kako vam se to ne bi dogodilo, najprije se zapitajte nije li bolje postaviti namjere, a ne vrlo krute odluke. Kako god ih zvali, otkrivamo vam i 8 taktika koje će vam pomoći da ustrajete u području kvalitetnije prehrane.

Hraniti se kvalitetnije u pravilu znači redovito kuhati kod kuće jer, svaka čast jelima iz dostava i kvalitetnim polupripremljenim jelima, koje i sami volimo, ali najzdraviji su ipak obroci pripremljeni kod kuće, od namirnica odabranih s velikom pažnjom.

No tko će to, pobogu, u svom tom ludom poslovnom i obiteljskom ritmu svakodnevno činiti? Vjerujte, za pripremu i osmišljavanje kvalitetnijih obroka ne morate utrošiti nimalo više vremena nego što trošite sada. No vaša učinkovitost u tome uz nekoliko jednostavnih taktika može dramatično narasti.

 

  1. Sat vremena tjedno za surfanje internetom

Kladimo se da tjedno sigurno izdvojite nekoliko sati za besciljno surfanje internetom i društvenim mrežama. Još smo bili i blagi u procjeni, nekima takve aktivnosti oduzimaju i nekoliko sati dnevno! E pa onda smo sigurni da u svim tim satima razbibrige možete izdvojiti samo sat vremena tjedno da prosurfate kulinarskim profilima i blogovima.

Zaigrajte igru: kojih biste 7 jela od tih koje vidite na instagramu željeli jesti u svome dome idućih sedam dana? Za svaki slučaj, odaberite 10 jer ćete neke možda odmah eliminirati ako su prekomplicirani za pripremu ili sadrže neke namirnice koje ne možete lako nabaviti. Sedam jela koja biste rado vidjeli na svome stolu grupirajte po ponavljajućim namirnicama. Ako u različitim jelima imate sastojke koji se ponavljaju (npr. pileći file u pilećoj juhi s noklicama, u hladno-toploj salati i u odrescima u umaku od naranče), nabava će vam biti lakša i – jednostavnija.

 

  1. Izbjegnite burn out u kuhinji – kuhajte jednom do dva puta tjedno

Da, burn out postoji i u kuhinji. Koliko god voljela kuhati, i meni prekipi ako svaki dan moram stajati satima za štednjakom. Zato pribjegavam principu: 2 dana u kuhinji tjedno za 7 dana kuhanih obroka tjedno.

To znači da samo dva dana u tjednu izdvojite 2-3 sata za pripremu po nekoliko jela, čime ćete pokriti potrebu za kuhanim obrocima za cijeli tjedan. Jela koja se mogu podgrijavati (juhe, jela u umaku) pripremite do kraja, a ostala pretpripremite tako da vam na dan konzumacije ne treba više od 15 minuta od hladnjaka do stola. To znači da meso i ribu filetirate i narežete na odreske, stavite u marinadu ili ih panirate, a sve sastojke za razne priloge i salata očistite, operete, osušite i stavite u hladnjak u zatvorene staklene posude s poklopcem.

 

  1. Pripremite veće količine jela koja se mogu zamrznuti

Kad već kuhate neku juhu ili jelo u umaku, skuhajte dvostruku ili trostruku količinu i ono što ne pojedete u jednom obroku zamrznite. U dane pretrpane obavezama bit ćete zahvalni za kvalitetan obrok koji trebate samo podgrijati.

 

  1. Vakumirka je vaš prijatelj

Tajna roka trajanja naših polugotovih i gotovih jela Jedem doma bila je između ostalog i u – vakumiranju. Kad iz okoliša neke hrane isisate zrak, potencijalne bakterije nemaju medij u kojem se mogu brzo razmnožavati, što značajno usporava prirodne procese kvarenja.

Ne morate investirati u skupe profesionalne strojeve. Već za 500-tinjak kuna možete nabaviti mali kućni stroj za vakumiranje. Umjesto da meso, ribu, očišćeno povrće ili već skuhana jela pokrivate folijama, vakumirajte ih i dobit ćete barem dvostruko dulju svježinu nego inače.

  1. Uvijek u hladnjaku imajte bazu

Ne znam kako vi, ali ako dođem kući jako gladna, najčešće ne mogu pričekati ni tih 20 minuta da se skuha cijeli obrok, nego posegnem za prvom grickalicom koja mi je pod rukom. Zato se pobrinite da vam u vidokrugu uopće ne bude čipseva, čokoladica niti peciva.

U hladnjaku uvijek imajte očišćeno povrće, sir nasjeckan na kockice, skuhanu leću i kvinoju, a neće odmoći ni koji komad ostataka pečenog pileta. Uz to je objed gotov za 2 minute, što može pričekati i najveći nestrpljivac.

  1. Ono što ruča vaša obitelj, uz male modifikacije možete sutradan ponijeti na posao

Opet je tajna u kuhanju većih količina istog jela. Kad već kuhate – skuhajte više i ubijte dvije muhe jednim udarcem. Primjerice, naši slavni lunchboxovi bili su pripremljeni od jela koja se mogu poslužiti kao obiteljski objed, ali i sutradan iskombinirati u interesantan ručak koji ćete ponijeti na posao.

  1. Nabava na tržnici i u trgovinama domaćih proizvoda

Budimo realni, većina Hrvata namirnice nabavlja isključivo u supermarketima. Ipak, pokušajte u svoju tjednu rutinu ubaciti samo jedan odlazak na tržnicu i u trgovinu domaćim proizvodima. Ne samo što su namirnice iz tih izvora ukusnije i kvalitetnije, nego ćete odlazeći na takva mjesta dobiti pregršt novih ideja za dobru, balansiranu prehranu i razmijeniti iskustva s istomišljenicima. Ako imate plan obroka koji želite skuhati i shopping listu, izlet na tržnicu ne mora vam oduzeti više od sat vremena tjedno. Toliko biste izgubili i čekajući u kilometarskom redu u nekom prekrcanom hipermarketu.

  1. Jedno jelo može biti baza drugog jela

Takozvana „vezana jela“ podrazumijevaju da dio jela za jedan dan postaje baza nekog drugog jela za sutradan, pri čemu štedite i vrijeme za pripremu i novac za nabavu namirnica. Tipični primjer je umak bolonjez: 1) s tjesteninom, njokima ili špagetima od tikvica 2) paprika punjena bolonjezom i sirom 3) lazanje.

Moglo bi vas zanimati...
kuharice
Kako kuhati
23.01.2022.
canyouspray_perfume_in_your_hair
Savjeti & trikovi
22.01.2022.