“Jedem doma” nekad i sad

13. listopada 2019.

Mnoge velike ideje rađaju se iz dokolice… izreka je jedne moje drage prijateljice. Iz dokolice koja nas pomalo žulja, dodala bih.

Projekt Jedem doma imao je dva procesa rađanja, i oba su se dogodila u životnim fazama kada sam imala dosta slobodnog vremena, bilo u naizgled udobnoj poziciji da ne moram raditi ili pak u situaciji kad sam radila od kuće ne pretjerano zahtjevne administrativne poslove.

Nemati ozbiljnu poslovnu preokupaciju nije optimalno stanje moje strukture ličnosti, te sam počela promatrati svoju svakodnevicu kao potencijal za poslovni pothvat.

Istinski sam uživala  u svakodnevnom planiranju obroka, odlasku na tržnicu i kuhanju, međutim bila sam jedna od rijetkih u svom okruženju koja to radi na taj način. Većina mojih prijatelja i poznanika muku je mučila što će jesti kad preumorni s posla dođu doma.

Tako je nastala ideja o servisu za pomoć u kućanstvu specijaliziranom za nabavu namirnica i kvalitetno kuhanje pod imenom Jedem doma.

Kuharice koje za privatne klijente odlaze na tržnicu i u njihovom domu kuhaju zaživjele su na tržištu potkraj 2015. Počeli smo s dvije kuharice, od kojih je vrlo brzo jedna odustala. Graditi biznis s jednom kuharicom, pomalo smiješan pothvat. No ubrzo se pojavila druga, pa i treća, četvrta.  Timu se priključio i prvi muškarac kuhar.

Imali smo uspješnih i manje uspješnih mjeseci, no koncept je bio interesantan i rado prihvaćen. Kuhali smo kod više od stotinu klijenata diljem grada Zagreba i imali bezbroj anegdota, koje dakako nećemo otkrivati.

Druga faza projekta Jedem doma započinje spoznajom da je inicijalni koncept divan i krasan, ali način na koji je zamišljen ne ostavlja puno mogućnosti za poslovni rast. Usluga je bila vrlo osobna i jedan kuhar mogao je dnevno otići kod jednog do maksimalno dva klijenta, što nije moglo dovesti do značajnijeg povećanja opsega posla i prihoda.

Vodila sam poslovanje tvrtke od kuće, što mi je opet ostavljalo dovoljno vremena da moj probuđeni poduzetnički duh smišlja što dalje.

Naši su klijenti jako voljeli princip da im naš kuhar jedno jelo skuha za taj dan, a da dodatna jela unaprijed pripremi za nekoliko idućih dana. Bila su to jela koja treba dovršiti ili tek zagrijati. Tada se dogodio aha moment:  zašto ne bismo takva unaprijed pripremljena jela proizvodili i prodavali daleko širem tržištu od onog koje možemo obuhvatiti odlazeći u njihove domove?

Tržište visokokvalitetne gotove hrane u Hrvatskoj gotovo da ne postoji. Postoje jela iz supermarketa, najčešće vrlo slabe kvalitete, te dostava iz restorana, koja je ipak nešto drugo od kuhane hrane kod kuće, sa svim dodatnim ograničenjima koja prijevoz tople hrane nosi sa sobom.

Upoznali smo se s tehnologijom koju koriste vrhunski restorani za pretpripremu svojih sastojaka i komponenti, te odlučili investirati u ozbiljnu profesionalnu kuhinju.

I tako je 2019. Jedem doma doživio svoju reinkarnaciju. Utrostručili smo broj zaposlenih i krenuli u misiju proizvodnje visokokvalitetnih gotovih i polugotovih jela koje ste oduvijek željeli moći kupiti, ali niste imali gdje: jela koja je potrebno tek zagrijati, ispeći, zapeći. Pripremamo ih od vrhunskog mesa, ribe, povrća, bez pšeničnog brašna i bijelog šećera.

Po putu se pojavila ideja o maštovitim ručkovima za dostavu u urede, koju paralelno stavljamo na tržište. Riječ je o obrocima namijenjenima konzumiranju na poslu, bogatim maštovitim povrćem, žitaricama i začinskim biljem, punih okusa i bogatih receptura.

I tako je dokolice sve manje, ali planova je svejedno sve više.

Željka Maras