Hrana i etika

Hoćemo li bojkotirati avokado?

Ok, možda je skup, ali je beskrajno zdrav, čuli ste vjerojatno sto puta. No kako vrijeme odmiče, čini se da je šteta koju proizvodnja avokada izaziva na svim razinama mnogostruko veća od njegove dobrobiti

Podijelite:
Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Ako ste od onih koji nikad nisu voljeli avokado, konačno se s veseljem možete prikloniti pokretu koji sve glasnije  bojkotira ovo egzotično voće. Naime, avokado je u zemljama središnje Amerike ono što su „krvavi dijamanti“ u nekim afričkim državama – sinonim za neetičku proizvodnju s katastrofalnim posljedicama za okoliš. Primjerice, u Meksiku kriminalni karteli kontroliraju uzgoj, distribuciju i izvoz avokada, pri čemu „zdrava hrana“ postaje ono što je nekoć bio kokain. Nezakonito krčenje šuma i prekomjerna eksploatacija voda poseban je problem na tim područjima.

Često možete naići na pitanje je li avokado uopće veganska namirnica. Uzevši u obzir sastav, dakako da jest jer je – biljka. Međutim, veganski ne označava samo analizu nutrijenata. Veganski znači bez nasilja prema životinjama ili prirodi kao takvoj, s posebnim obzirom prema održivoj proizvodnji. A to se za uzgoj avokada nikako ne može reći.

Osim toga, masovna proizvodnja nekih biljnih vrsta (graha, rajčice, badema, avokada, muškatne tikve) ovisna je o komercijalnom uzgoju pčela, pri čemu se postavlja pitanje mogu li se zbog toga zvati veganskim. Pčele su ključne za prenošenje peludi, a kako nema dovoljno prirodnih pčela za masovnu proizvodnju, njihove se košnice ciljano sele iz jednog kraja u drugi, što predstavlja nasilje prema zajednicama pčela.

Možda ste uočili podatak da se u Hrvatskoj 2019. godine dogodio pokušaj uzgoja avokada, i to na otoku Visu. S otoka Sicilije američki farmeri hrvatskog podrijetla prenijeli su 150 sadnica. Nažalost, vlasnik nasada je umro, a nastavak uzgoja je upitan.

Sve više svjetskih chefova upravo zbog etičkih razloga odbacuje upotrebu avokada. Avokado se najviše konzumira zbog svojih visokih razina omega 3 masnih kiselina.Najčešće se koristi kao namaz (na kruh primjerice) ili kao krema. Što ako ga ne volite ili ga ne želite konzumirati? Nudimo vam 5 jednako zdravih i ukusnih alternativa.

 

  1. Pesto – blendano maslinovo ulje, svježa začinska trava i orašasti plod po vašem ukusu.
  2. Maslac od orašastih plodova (lješnjaka, badema).
  3. Hummus – kao namaz na kruh
  4. Banana – u slasticama i moussevima
  5. Chia sjemenke – u kašama i smoothijima.
Moglo bi vas zanimati...
challenge
Team building
25.11.2021.
mandarinet
Probali smo
24.11.2021.