Prema proizvodima u teglicama uvijek sam emotivna. Prema proizvodima u teglicama koji u startu na tržište izlaze s brojnim asortimanom te do detalja osmišljenim brandingom posebno sam emotivna jer me neodoljivo podsjećaju na moj Jedem doma.
Upravo takav novi je brend Aromadria.
Imanje Aromadria smješteno je kilometrima u unutrašnjosti poluotoka Pelješca, gdje se more sljubljuje s plodnom zemljom. To je organsko, ekološki orijentirano imanje, na kojemu je postignuta simbioza plodnog tla, sunca, čiste izvorske vode, uzgojenih i samoniklih mediteranskih biljaka.
Na tržište su upravo izašli s 15 proizvoda, od prirodne kozmetike do ručno rađenih delikatesa, bez pesticida, bez umjetnih sastojaka, bez GMO, bez aditiva i konzervansa. Među njima su polusušene rajčice, papričice punjene fetom, šalše, rakije, maslinovo i kantarionovo ulje, nekoliko vrsta premium džemova bez dodanog šećera, arančini.
Sve što sam probala iznimno je ukusno, i vrlo vješto pleše na onoj idealnoj granici između domaćeg okusa i profesionalnog pakiranja koje ulijeva povjerenje. Imena proizvoda su, baš kao i ambalaža, vesela i razigrana, sve neke misice i misteri – meni su najdraži Miss Mandarinka i Mr Polusuhi Rajko.
O novom brendu razgovarala sam s inspirativnom Indirom Vrgoč, osnivačicom OPG-a i Udruge Aromadria iz Luke Dubrave na poluotoku Pelješcu, inače Zagrepčankom s bogatom životnom i karijernom pričom.
1. Kako si dospjela na Pelješac?
Moje upoznavanje s ljepotama i čarolijom Pelješca, započelo je prije nešto više od 10 godina, kada sam se zbog obiteljske situacije najprije privremeno, a kroz neko vrijeme i za stalno, nastanila na Pelješcu, gdje je rođen sada već pokojni moj Tata. Nakon godina života u Zagrebu, rada na zahtjevnim pozicijama u velikim korporacijama, došlo je vrijeme za temeljitu promjenu.
Doslovce sam preko noći iz štikli i poslovnih outfita uskočila u japanke i natikače, iz centra Zagreba u srce netaknute prirode poluotoka Pelješca, u obiteljsku kuću obgrljenu stoljetnim maslinikom, voćnjakom i vinogradima. Zarobila me odmah ta ljepota i lakoća življenja u skladu sa prirodom, to čarobno more i sunce, ti davno zaboravljeni zvukovi, mirisi i okusi iskonske prirode.
2. Čime si se u početku nakon preseljenja bavila?
Počela sam se baviti turizmom – ugošćavanjem ljudi sa svih strana svijeta koji su boravili na mom imanju, a osim smještaja ponudila sam i hranu – ukusne i posebne doručke i večere koje pripremam uglavnom od namirnica koje ili sama uzgojim, ili kupim od lokalnih poljoprivrednika i ribara.
Ljudi su zaista bili oduševljeni jer su mogli kušati pravu, čistu iskonsku hranu ovog podneblja. Pitali bi me mogu li kupiti moje marmelade, moje namaze, maslinovo ulje, sve moje proizvode… i ponijeti sa sobom kući, da i kod kuće mogu uživati u okusima Mediterana i na taj način se sjetiti mjesta na kojima su bili sretni.
3. I tako si počela proizvoditi mediteranske delikatese?
Da, to me je ustvari ponukalo da počnem proizvoditi, i to sezonski. Uskoro dolaze sočne hrskave trešnje… uberem ih i zarobim ih u bočicu slatkog užitka. Kad je sezona smokava, uberem u svom vrtu zrele smokve i od njih napravim džem, u sezoni citrusa radim marmelade od naranči, mandarina, limuna, dok koricu iskoristim za izradu arancina.
Vruće ljeto donese mi pregršt rajčica, zrelih i mirisnih, od kojih napravim salsu i sušene rajčice.
Čarobna jesen donese mi grožđe, čiji sok ukuhavam i dobivam varenik, umami začin za slatka i slana jela, šlag na torti za gurmane. U kasnu jesen poteče opojno i mirisno maslinovo ulje, od mojih ljepotica maslina, kraljica moga imanja.
Tijekom cijele godine Pelješac je pun samoniklog začinskog bilja. S užitkom ga pronalazim, berem, sušim i u kombinaciji sa morskom soli Solane Ston proizvodim začinsku sol, koja je postala neizostavna u kuhinjama mnogih gurmana.
4. Međutim, tvoje primarno zanimanje zapravo je nešto drugo?
Posljednje tri godine nisam mogla odoljeti izazovu da sudjelujem u izgradnji najvećeg infrastrukturnog projekta u Hrvatskoj – Pelješkog mosta, udaljenog tek nekoliko kilometara od mog imanja. Zaposlena sam u odjelu za kontrolu kvalitete te sretna i ponosna što sam od prvog dana dio tog velikog projekta.
Zaposlenje na Pelješkom mostu donijelo mi je nove izazove, no omogućilo mi je da prevladam razdoblje pandemije u kojem je turizam potpuno zamro, a siguran mjesečni prihod doveo je do toga da sam svoj brend Aromadria bez kredita i pozajmica dovela na nivo ozbiljne proizvodnje i prodaje.
Najveći izazov u tome svemu mi je vrijeme. Dan mi ima premalo sati za sve ono što bih htjela napraviti. Nerijetko do duboko u noć slažem, sjeckam, kuham, pakiram svoje delicije, a rano ujutro krećem na most, gdje me čeka druga vrsta posla.
5. Tko je osmislio razigrani brending Aromadrije?
Volim naglasiti da je za moj iskorak u profesionalnom smislu prvenstveno zaslužna Kristina Ercegović. Počela sam je pratiti još iz doba Heraklee, mystery shopper agencije koju je osnovala i koja je radila kontrolu kvalitete poslovanja u korporaciji u kojoj sam tada radila. To je bilo nešto posve novo u Hrvatskoj, nama zaposlenicima vrlo izazovno i zahtjevno, no istovremeno motivirajuće – naučili smo da je svaki segment posla mjerljiv, da je zadovoljan kupac najveće mjerilo uspješnosti poslovanja i da konstantna kvaliteta uvijek mora biti imperativ u svakom segmentu posla. Toga se i danas držim u kreiranju Aromadria proizvoda: kvalitetne namirnice za kvalitetne proizvode. Kontrola kvalitete cijelog procesa od proizvodnje do prodaje krajnjem kupcu moj je najveći izazov i tu nema odstupanja.
Kroz sadašnji Kristinin projekt, Žene i novac, upoznala sam Katarinu Štimac, vlasnicu agencije The Brand Tale. Katarina se bavi kreiranjem brendova, pa je tako kreirala i moj brend Aromadria, moju webstranicu i webshop.
Do imena Aromadria došle smo zajednički. Željele smo da asocira na sve moguće fine arome, mirise i okuse koje proizvodim, ali i na Jadransko more, najljepše more uz koje živim, gdje pronalazim inspiraciju, ljubav i neizmjernu ljepotu življenja. Katarina je moja desna ruka i moja “dobra vila”. Njena predanost poslu, širina znanja koje posjeduje i nesebično dijeli – mogu reći da sam blagoslovljena što je imam u poslu i u životu.
Za vizualni identitet, etikete koje imam na proizvodima, moje Missice i Mistere, zaslužna je još jedna divna mlada žena, ilustratorica Laura Martinović . Laura je uspjela svojim ilustracijama dati mojim etiketama jedan personalizirani touch, humoristični pristup, gdje etiketa svakog od proizvoda asocira na prpošnu, veselu, otkačenu osobu kao simbol uživanja u korištenju svakog pojedinog proizvoda.
6. Koji je tvoj najdraži proizvod iz asortimana Aromadrije?
Jedan je iz prehrambene linije – Varenik, a jedan je iz kozmetičke linije – Kantarionovo ulje.
Varenik je čudesni nektar od grožđa, autohtone hrvatske sorte Plavac mali, ubrane na padinama Dingača i Postupa. Ugušćeni sok od najboljeg grožđa – može li bolje? Sretna sam što sam kroz svoj brend Aromadia pionir u osvješćivanju i popularizaciji varenika, proizvoda koji se dobiva dugotrajnim, 18-satnim ukuhavanjem najboljeg grožđanog soka.
Od davnina se upotrebljavao u dalmatinskoj kuhinji kao zamjena za med, šećer, umami, ali i kao dodatak vinskom octu od kojeg je nastao čuveni aceto balzamico, koji je moj slijedeći proizvod, koji će izaći na tržište kada dovoljno dugo odleži u hrastovim bačvama. Ponosna sam jer sam zaboravljeni i zapostavljeni varenik oživjela i počela učiti ljude da ga koriste.
Kantarionovo ulje cvjetova gospine trave macerirano mjesecima u najboljem maslinovom ulju – kombinacija gospine trave i maslinovog ulja jedna je od onih čudesnih stvari koje stavite na svoju umornu, ranjenu, oštećenu, ozlijeđenu ili opečenu kožu i gotovo momentalno vidite poboljšanje nakon što ste probali bezbrojne druge kreme i namaze.
Moje kantarionovo ulje je gusto, rubin crveno i mirisno jer ga radim s velikom koncentracijom cvjetova, koje berem na padinama svoga imanja i umačem u svoje prirodno hladno prešano maslinovo ulje. Ostala sam neugodno iznenađena kvalitetom i bojom kantarionovih ulja koje se prodaju na tržištu. Rijetke, blijedo roze tekućine nisu ljekovito kantarionovo ulje. Zato sam odlučila napraviti svoje, pravo ljekovito, i nikada neću odustati od te kvalitete.
7. Gdje se mogu kupiti proizvodi Aromadria?
Trenutno se svi moji proizvodi mogu kupiti na webshopu https://www.aromadria.hr/, te direktnim narudžbama na Facebook i Instagram stranicu.
U planu je ponuditi ih malim kvartovskim trgovinama u većim gradovima koje prodaju proizvode domaćih opg-ova. Proizvodnja je za sada mala i ograničena, sve se radi ručno.
Već ove godine udvostručujem proizvodnju svih proizvoda, jer je potražnja veća od količina koje trenutno mogu ponuditi. Aromadria proizvodi vjerojatno nikada neće biti prisutni u velikim trgovačkim lancima i u velikim količinama, jer nam to nije niti cilj. Cilj su nam male kontrolirane serije kvalitetnih proizvoda koji će se moći kupiti samo u ekskluzivnim specijaliziranim trgovinama.
Svi proizvodi su bez ikakvih dodataka, adititiva, bez pojačivača okusa, bez umjetnih konzervansa.
Svi džemovi i marmelade imaju samo jedan sastojak – ugušćeno organsko voće.
Varenik – samo jedan sastojak – ugušćeni grožđani sok.
Rajčica sos – samo jedan sastojak – zrela rajčica.
Jedini proizvod u kojem sam napravila iznimku od “zdravog i bez dodanih šećera” su arancini – tradicionalni proizvod dubrovačkog područja, omiljena slastica, no opet su to samo dva sastojka – korica neprskanih agruma i šećer.