Alkalna kura – što je to?

3. rujna 2020.

Nakon velikog uspjeha našeg prvog petodnevnog detoksa, odlučili smo za jesen ponuditi našto slično.

Kako mi je tijekom ljeta u ruke došla literatura o alkalnoj prehrani, u konzultacijama s našom stručnom suradnicom nutricionisticom Almom Bunić odlučili smo zainteresiranim kupcima ponuditi jedan dulji program temeljen upravo na načelima alkalne prehrane.

Prevelik unos konvencionalne hrane s kojom se probavni sustav ne može nositi štetno djeluje na odnos alkalnog (lužnatog) i kiselog u tijelu. Debljamo se. Zbog toga nam je teško vježbati. No to je tek simptom koji i sam utječe na zdravlje: zbog smanjene fizičke sposobnosti previše opterećujemo tijelo i stvaramo teškoće kosturu. Ono što počne nelagodom i bolovima može dovesti do ugradnje kuka i koljena. Postajemo nepokretni. Manje vidljiva promjena događa se u našem tijelu. Prije nego što se udebljamo, kosti se demineraliziraju, koža se opusti zbog pomanjkanja hranjivih tvari, a toksini s kojima pokušavamo izaći na kraj naprežu naše organe. Uspijevamo nekako, ali pritom gubimo vitalnost, energiju, zdravlje. Zbog prevelike kiselosti brže starimo. Što je još gore, prevelika kiselost stvara u tijelu uvjete u kojima se mogu razvijati alergije i bolesti. Naš probavni sustav prirodno pokušava uvesti red u mješavinu stvari koje konzumiramo. Problem je u tome što previše onoga što jedemo stvara kiselinu, a premalo djeluje alkalno.

Znakovi da je tijelo previše kiselo:

  • Zatvor stolice i nadutost
  • Manjak energije i koncentracije
  • Problemi s težinom
  • Loš ten i suha, beživotna koža bez sjaja
  • Bolest desni, karijes i neugodan zadah
  • Česte hunjavice i prehlade:
  • Bolovi u mišićima i zglobovima

Sve namirnice koje jedemo možemo svrstati u one koje stvaraju kiselost i one koje stvaraju alkalnost organizma. To ne mora značiti da namirnice kisela okusa (limun, ocat, rabarbara i druge) moraju stvarati kiselinu. Tako limun, koji je kiseo, zapravo alkalizira nakon što  ga tijelo probavi.

Najkiselijim namirnicama smatraju se životinjskim bjelančevinama te alkohol, kofein, tvornički prerađena hrana i šećeri. Najslabije kiseline nalaze se u bjelančevinama biljnog podrijetla, primjerice u mahunarkama. Namirnice koje djeluju alkalno uključuju većinu povrća, mnoge vrste voća, hladno prešana ulja, mnoge žitarice i sve začinske biljke. Ali na tijelo utječe i način na koji hranu prerađujemo i probavljamo. Jedemo li nešto alkalno, ali smo u žurbi i ne žvačemo dovoljno, hrana se loše probavlja i fermentira te uzrokuje kiselost.

Alkalna prehrana uključuje 2/3 alkalnih namirnica i 1/3 kiselih.

Alkalna kura Jedem doma traje 7 + 7 dana. Možete odabrati jedan ili dva tjedna. U prvom tjednu se jedu uglavnom obroci temeljeni na bezglutenskim žitaricama, povrću i voću, dok su u drugom tjednu uključeni i meso i riba. Naši kupci dobivaju po tri već pripremljena obroka za svaki dan, i to u dva navrata tijekom tjedna – 1. i 4. dan programa.

 

Jelovnik

 

  1. TJEDAN
  1. Dan

Doručak: kruh od 5 vrsti sjemenki, mediteranski namaz

Ručak: pečena cikla, bob i vlasac s orahovim uljem

Večera: alkalna maneštra

  1. Dan

 Doručak: svježi jogurt s lanenim sjemenkama, smokve u biljnom čaju

Ručak: salata od mahuna, krumpira, rikule i kopra

Večera: varivo od mladog kupusa + pesto od badema

  1. Dan

Doručak: moćne pahuljice + smokve u biljnom čaju

Ručak: pečena cvjetača  s tahini umakom i sezamovim sjemenkama

Večera: juha od komorača i kopra

  1. Dan

Doručak: svježi jogurt s medom i omega mješavinom

Ručak: povrće na azijski način

Večera: juha od mrkve i đumbira, posip od sjemenki sezama

  1. Dan

Doručak: pahuljice od heljde i prosa s cimetom i đumbirom

Ručak: salata od prosa, rajčice, krastavca, peršina i pinjola

Večera: varivo od leće i mente

  1. Dan

Doručak: kruh od kukuruza i slanutka + namaz od patlidžana

Ručak: salata od heljde s avokadom, rajčicom i suncokretovim sjemenkama

Večera: varivo od mahuna s koprom

  1. Dan

Doručak: moćne pahuljice s borovnicama

Ručak: rižoto od kvinoje

Večera: curry od kelja

 

2.TJEDAN

 

  1. Dan

Doručak: pahuljice od prosa i heljde s cimetom i đumbirom

Ručak: tagine od piletine i povrća (pileći batak/zabatak u tikvicama, rajčici, slanutku, maslinama)

Večera: alkalna maneštra

  1. Dan

Doručak: namaz od slanutka i rikule na kruhu sa sjemenkama, Grejp

Ručak: puretina u grašku

Večera: popečak od slanutka + gusta juha od korijena celera

  1. Dan 

Doručak: svježi jogurt s medom i omega mješavinom

Ručak: pečena paprika punjena bulgurom i orašastim plodovima

Večera: gusta juha od ribe

  1. Dan

Doručak: heljda u pestu od rikule + svježi krastavac

Ručak: mesne okruglice s tzatzikijem

Večera: salata od rikule, pečene cikle, batata i lješnjaka

  1. Dan

Doručak: palačinke od heljde + namaz od svježeg začinskog bilja i skute

Ručak: pečena cvjetača s chillijem i inćunima

Večera: varivo od leće i mente

  1. Dan

 Doručak: moćne pahuljice

Ručak: piletina u umaku od naranče + salata od ljubičastog kupusa

Večera: gusta juha od cikle s bučinim sjemenkama

  1. Dan

 Doručak: svježi jogurt s lanenim sjemenkama, suhe marelice u biljnom čaju

Ručak: file brancina u korici od badema, pirjani komorač

Večera: varivo od mahuna i kopra